Saturday, January 17, 2009

Boikot Israel yang tak dapat sambutan rakyat Malaysia

Ada dapat senarai barang2 yang perlu dihenti berlanggan? Barang2 yang ada hubungkait dengan negara Israel seperti KFC, MAGGI,NOKIA dan banyak lagi... Kita punya iman yang lemah, tak perlulah buang NOKIA N70 tu, membazir pulak rasanya. Yang dah ada tu kita simpan, tapi kalau pergi shopping tu bawaklah senarai tu sekali supaya kita tak tersponsor peluru untuk bunuh sedara kita kat Palestine. Jangan le bawak anak2 ke KFC, tegur le kawan2 yang tak boleh berenggang dengan produk2 US ataupun Yahudi. Kalau kenal perokok tegar, bertegang uratlah dengan mereka supaya mereka sedar sebab2 utama mereka perlu berhenti beli rokok.
Kenapa kita perlu sokong Palestin? Kenapa kita kena berdoa untuk mereka? Kenapa kita perlu aktif memboikot dan berkempen untuk memboikot barang2 rejim Zionis Yahudi tu?

1) Di Palestin, ada Masjid Al-Aqsa - kiblat pertama umat Islam. Tak sayangkah kita pada Al-Aqsa?
2) Penduduk Palestin mempertahankan Al-Aqsa dengan nyawa dan darah mereka. Tak malukah kita kalau nak berdoa untuk mereka pun payah?
3) Negara Palestine berdaulat, sedankan Israel cuma menumpang. Tak bolehkah kita bezakan siapa benar siapa salah dalam hal ini?
4) Israel dibantu oleh Amerika dengan senjata2 canggih, orang Palestine cuma gunakan batu...kita masih nak tolong hantar duit pada Amerika untuk beli senjata?

Susah sangatkah nak kita yakinkan diri kita bahawa kita WAJIB menyokong Palestine? Kemanakah akal kita untuk berfikir dengan waras?
Dalam solat kita mengaku naik saksi tiada Tuhan selain Allah, diluar solat kita tak pertahankan kiblat pertama kita, kiblat yang Allah sendiri tetapkan. Kita sedut udara Allah bagi secara percuma, kita tak minta udara percuma setiap kali lepas solat tapi Allah tetap bagi, kita tak minta mulut kita boleh mengunyah setiap hari tapi Allah tetap mudahkan kita mengunyah...baiknya Allah, sombongnya kita....

3 comments:

Mamamat said...

Salam Daddy .. salam semua

Tahun 1897 Israel hanya menguasai 2% sahaja bumi Palestin. Tahun 1948 Israel berjaya menguasai 2/3 Palestine dan akhir mendapat pengiktirafan sebagai sebuah negara Israel berdaulat daripada PBB.

Panglima Islam, Sallehudin Al Ayubbi ketika berjaya menguasai bumi Palestine pernah berkata, nak kenal penguasa dunia, lihatlah siapa yang menguasai Palestine. Hebat dan mundurnya orang Islam seluruh dunia dapat dilihat pada bumi Palestine. Palestine hanya akan berjaya diambil kembali sekiranya seluruh masyarakat Islam termasuk kita mengamalkan ajaran Islam sepenuhnya .. panjang lagi .. tapi cukup lagi

No siri barangan Israel bermula dengan angka 729 .....

Martyr said...

Dear Daddy,

Thanks for the comment on my blog. Do u have any experience dealing with Jews. Or at least tell me how to behave towards Jews while we're students.

~PakKaramu~ said...

Salam ziarah